Kako da?

Čudovišta ispod kreveta – kako da ih se rešiš?

Zamisli da te oblije hladan znoj svaki put kada vidiš ćelavog čoveka ili da imaš fobiju od senke.

Strahovi su svuda oko nas. Neki se plaše paukova, a neki visine. Sve to je normalno, ali problem nastaje kada naši strahovi prerastu u fobije. Možda si jedan od onih koji poistovećuju strah i fobiju. Hajde da razjasnimo: Strah je očekivana reakcija na potencijalnu ili stvarnu pretnju iz okoline. Fobija je trajni bezrazložni strah, i dešava se tokom očekivanja neke situacije ili objekta.

Dakle, osoba je fobična ukoliko je strah ometa u svakodnevnom funkcionisanju, a ne ako je strah samo prisutan.

“Uvek se naježim!”

Meni je horor da budem blizu bilo koje pernate životinje. Ne smem ni da pomislim da će doći i do najmanjeg dodira sa nekom od njih. Kada idem u školu, ne smem da prođem pored golubova ispred zgrade, tako da uvek čekam da ih neko rastera ili idem u drugom smeru, kaže trinaestogodišnja Natalija, koja ima ornitofobiju.

Sada te verovatno zanima kakav je osećaj kada imaš fobiju.

Ne bojim se da će me ptica povrediti, ali se naježim kad pomislim na njih. Kada ih vidim na ulici, srce krene brzo da mi lupa i preznojim se. Bude mi izuzetno neprijatno, dodaje ona.

Do sada je registrovano oko 200 fobija, od kojih su najčešće od zubara, letenja i krvi. Evo nekih čudnih i zastrašujućih:

  • ablutofobija – od kupanja
  • ambulofobija – od hodanja
  • Autofobija – od samog sebe
  • Geliofobija – od smeha
  • Panfobija – od svega
  • Antrofobija – od ljudi

Zamisli da te oblije hladan znoj svaki put kada vidiš ćelavog čoveka ili da imaš fobiju od senke. Nije lako razumeti takvo ponašanje, ali možda si baš ti fobičan, ili poznaješ nekog ko jeste. Ne sedi skrštenih ruku!

Kao i svaki problem, i fobičnost je rešiva.

Relaksacija je dobar način da fobična osoba sama olakša situaciju ili da se trenutno smiri. Ipak, najdelotvornije su terapije i seanse sa psihologom. Odlazak psihologu još uvek se smatra tabuom, ali nema potrebe za tim. Fobija se može potpuno izlečiti, ali postoji mogućnost da se nakon određenog peioda vrati. Bez obzira na to, bolje je reagovati nego svakodnevno imati problema i osećati se nemoćno. U nekim slučajevima, pacijentima se prepisuju sedativi i drugi lekovi koji ih mogu dovoljno umiriti. Najbitniji je trud i redovan odlazak na seanse.

Ti najbolje znaš šta je tvoje čudovište ispod kreveta, ali ne daj mu da upravlja tobom. Reaguj, jer okretanje glave na drugu stranu nije rešenje.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *