Lifestyle

Da li Jutjub postaje rijaliti za mlađe generacije?

“Jutjub klipovi postaju sve dramatičniji, a i vulgarniji.”

Jutjub je televizija za mlade, kažu. Ujedno, po mnogim statistikama koje su svakog dana sve popularnije, Jutjub je i jedna od najposećenijih mreža današnjice. I sami prisustvujemo vremenu u kojem svakog dana sve više raste broj onih koji redovno prate dešavanja na ovoj društvenoj mreži, ali i onih koji su odlučili da se oprobaju na Jutjub sceni i sami snime neki klip. A da li i koliki uticaj zaista Jutjub ima na mlade?

Teme koje jutjuberi obrađuju postaju sve šarenolikije, te svako može da pronađe nešto za sebe što ga interesuje. Jutjuberi imaju slobodu da postave šta god požele. Možda u tome leži najveći problem?  Nameće se glavno pitanje – da li je njihov sadržaj uvek primeren za publiku koja ih prati?

O tome kako sankcionisati problem popularnosti neprimerenog sadržaja, na ovogodišnjem Brave New Media forumu, razgovarali smo sa Deksom i Bidžovanom, takođe dosta popularnim jutjuberima među mlađom publikom.

Smatram da je edukacija roditelja neophodna, jer oni nemaju uvid u to šta sve deca mogu da nađu na internetu. Mnogo im je lakše dati telefon u ruke, nego baviti se njihovim vaspitavanjem. Jednom će to dete imati 18 godina i biće u fazonu šta sam zgrešila, gde sam pogrešila. A odgovor leži baš u tome što su dozvolili da ga Jutjub vaspitava, rekla je Bidžovan, koja još od 2015. godine aktivno snima skečeve, a skoro se odlučila na ozbiljniji korak – vlogovanje.

Deks, jedan od članova ekipe Yasserstain, složio se da treba početi od srži problema.

Pedeset posto krivice jeste kreatorovih, međutim sve da se kreator i normalizuje, dete će naći nešto drugo da gleda. Tako da roditelji, preostalih pedeset posto, treba da skrenu pažnju deteta sa videa koje gleda, onda kreator više neće biti popularan na taj način, izjavio je Deks.

Međutim, oboje su rekli da je rečnik koji pojedini jutjuberi koriste, kao i popularne Jutjub drame nisu najprimerenije za njihove gledaoce. Te drame postaju sve dramatičnije, jače, pa čak i vulgarnije. Deks i Bidžovan ističu da treba da se obrati posebna pažnja na adolescente koji, prateći svoje uzore, napadaju protivnika ostavljajući uvredljive komentare na njihove video klipove, što može da ima dosta loš uticaj.

S obzirom na to da smo svakodnevno u kontaktu sa svojim vršnjacima, možemo da zaključimo da su trenutno najgledaniji video zapisi na Jutjubu oni zabavnog karaktera, zatim igrice, izazovi, životne priče, prankovi, tutorijali i sve popularniji vlogovi. Zato smo i pričali sa Markom, koji pohađa osmi razred osnovne škole, o tome koliko vremena dnevno provodi na Jutjubu gledajući kilpove i koji tip videa mu je omiljen.

Najviše gledam videe o igricama, bar 3h dnevno. Ispratim i po koju dramu, ukoliko je u nju uključen neki od mojih omiljenih jutjubera. Logično je da ću da podržim svog idola.

Sa druge strane, Markova majka, gospođa Violeta Stojanović izjavljuje da njen sin uglavnom gleda klipove o igricama, pošto ih obožava, ali ističe da u prolazu često čuje neku viku i dreku, pa se i zabrine šta to njen sin gleda, ali ga nikad nije proveravala.

Da li je problem baš to? Da li roditelji ne kontrolišu dovoljno šta to njihova deca gledaju po internetu? Deks i Bidžovan se slažu u ovome – zabrana pristupa deci nekvalitetnom sadržaju po internetu može pomoći kako njima samima, tako i njihovom detinjstvu i psihičkom stanju.

Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare