Kako da? Lifestyle

Kako da se dovedeš u red?

10 stvari koje treba da uradiš svakog dana kako bi učinio svoj život lepšim i opuštenijim.

Kažu da srednjoškolci imaju isti nivo anksioznosti kao i ljudi u psihijatrijskoj ustanovi pedesetih godina prošlog veka. Hm, meni to uopšte nije čudno i iznenađujuće. S obzirom na to da sam i sama srednjoškolka, znam koliko svaki dan u školi može da bude stresan. Možda bi to bilo okej, da ne nastavlja da bude stresan i nakon dolaska iz škole – odmah moraš da misliš o svim glupostima koje su ti se desile, da planiraš kako da stigneš da naučiš 50 strana iz biologije za sutra i o svim ostalim sranjima koja postaju sastavni deo tvog života onog trenutka kada kreneš u srednju školu.

Da budemo realni – u školi ponekad profesori traže nemoguće, nervozni su konstantno, a onda dolaze i roditelji koji stalno gunđaju o tome zašto ne učiš dovoljno, na to dodaj i svoj privatni život (ako uspeš da ga imaš, zbog škole, naravno). I onda zašto nemaš vremena za sebe?

Evo šta sam ja naučila – kada se osećaš umorno, isfrustrirano, odgovor je uvek – manje. Otarasi se nečega. Uspori malo i probaj da se malo posvetiš i sebi. Ako nećeš ti, ko će?

U nastavku možeš da pročitaš 10 stvari koje treba da uradiš svakog dana kako bi učinio svoj život lepšim i opuštenijim.

  1. Odvoji makar pola sata dnevno da ostaneš sam sa svojim mislima. Da li je to obična šetnja kroz park ili jednostavno tvoja soba, nije bitno. Porazmisli o svemu što si uradio tog dana. Shvatićeš da na mnoge stvari koje si uradio treba da budeš ponosan.
  2. Provodi kvalitetno vreme sa ljudima koje voliš. Zvuči otrcano, znam. Kasnije ćeš možda imati više vremena za to, ali postoji mogućnost da ti ljudi tada neće biti tu. Ono kao, život je nepredvidivo sranje. Zato kad god možeš, ugrabi trenutak i zableji sa prijateljima ili pogledaj neki film sa roditeljima.
  3. Reci nekom sve što te muči. Znam da misliš da si jak i da sve možeš da podneseš sam, ali evo ja ti kažem – veruj mi ne možeš. Ljudima trebaju ljudi. Ako nemaš dovoljno otvoren odnos sa roditeljima, neka to bude brat, sestra, prijatelj ili bilo koja druga osoba. Ako ništa, uvek možeš da uzmeš papir i olovku i da sva svoja osećanja i misli izbaciš iz sebe. To je zaista bitno, jer ćeš u suprotnom jednog trenutka pući.
  4. Pročitaj neku dobru knjigu. Odvoji vreme za muziku, za ples, za film. Doduše, ja bih uvek izabrala pre knjigu jer je po meni ona zaista lek za dušu. Ali ako muzika ili ples predstavljaju tvoj izduvni ventil, onda je vreme da  odvrneš svoju omiljenu pesmu!
  5. Spavaj dovoljno. Nema potrebe suviše pričati o ovome. Iako znam da je faktički nemoguće da se za vreme školske godine spava nešto duže od 6 sati, uvek nađi vremena tokom dana da napuniš baterije. Ne možeš da očekuješ da ćeš posle 2 sata sna biti super raspoložen i imati energiju za sve obaveze.
  6. Posveti se nečemu što te ispunjava. Bilo da je to trening ili da su to igrice, pa čak i društvene mreže, zaslužuješ da se osećaš ispunjeno.
  7. Opusti se. Ne dozvoli da ti bilo šta pokvari ovaj dan. Samo kaži – jebeš ga. Pomaže, veruj mi.
  8. Reci sebi da si srećan. Odnosno, prvenstveno shvati da si srećan. Samo pogledaj sve sitne stvari i momente zbog kojih i treba da se osećaš tako.
  9. Organizuj svoje vreme. To je bitno ako želiš da ispuniš sve gore navedene stvari, a da ne popustiš u školi.  Ako ne umeš sam to da uradiš, neka ti neko pomogne. To se vremenom uči.
  10. Iako ovo ne možeš da radiš svakodnevno, ipak moram to da ti kažem jer je to zaista ključ sreće. Udalji se od negativnih ljudi. Udalji se od ljudi koji ti nisu bitni. Izbriši ih jer ti ne trebaju takvi. Nervoze će biti manje, a ti ćeš biti pozitivniji.

Nemoj da dozvoliš sebi da se u jednom trenutku u životu osvrneš i pitaš na šta si potrošio svoje srednjoškolske dane. Nikako nemoj da zapostavljaš školske obaveze, ali se potrudi da ti se život ne svodi na to. Teško je i mora biti, ali ovo bi trebalo da nam bude najlepši period života. A niko ga neće učiniti takvim, osim tebe.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *