Lifestyle

Ako ne donirate za decu, kupite kolače u humanitarne svrhe

Kragujevčanka Nina i njen tim su razmišljali o nečemu u šta se većina ljudi ne udubljuje - šta mogu da urade da pomognu bolesnoj deci? Idejama kreativnih mladih ljudi, svaki posao se brže razvije. Međutim, to što oni rade nije bilo kakav posao, to je posao spašavanja života.

[edgtf_dropcaps type=“normal“ color=““ background_color=““]Š[/edgtf_dropcaps]ta bi bilo kada bismo se trudili da svaku svoju ideju pretvorimo u realnost? Šta bi tek bilo kada bismo se trudili da svaku svoju ideju pretvorimo u realnost koja spašava nečiji život? Kragujevčanka Nina ima odgovore na ova pitanja.

Prva ideja koju je želela da ostvari je bila da piše sastave za decu, pošto mnogi nemaju vremena za pisanje sastava u toku školske godine, a da zarađeni novac od toga ode u humanitarne svrhe. Međutim ova ideja nije dobro prošla. Ovaj mali neuspeh je nije demotivisao. Štaviše, ispao je sitan u odnosu na naredna postignuća. Već je ubrzo sa svojim prijateljima pokušavala da dođe do nove ideje.

Što mi ne bismo pravili kolače?, predložila je svom najboljem drugu nakon razmišljanja o načinu za pomoć deci. Kako on voli da kuva, a ona ima slobodnog vremena, složili su se i već posle 10 minuta okačili predlog u grupi na Fejsbuku. U toj grupi nalazili su se ljudi iz Kragujevca, kod kojih je ideja vrlo dobro prošla.

Eksplozija posla

U roku od dva sata nakon objave na društvenim mrežama, ovaj tim mladih ljudi je napravio budući cenovnik, a njihova ideja se već proširila na velik broj sugrađana. Odmah su napravili cenovnik, i nazvali ga simbolično – Slatkovnik.

Poslednjih dana ne možemo da se sastavimo od posla, čudo stvarno! Kako još kaže Nina, mnogo je ljudi koji im se javljaju, raspituju, a posla ima i oko raznošenja porudžbina. Naručuju prijatelji koji ne učestvuju u akciji, zatim se to širi na prijatelje prijatelja itd. Pakete dostavljaju na adresu, ali i na dogovoreno mesto. Ljudi su shvatili da bi ovo bio čak i dobar poklon voljenoj osobi. Kupovinom paketa kolača možemo obradovati bližnje, možda više nego skupim parfemom. Na sve to, postaćemo deo jedne plemenite akcije.

Pored prvobitne Fejsbuk grupe, odlučili su da promovisanje prošire na grupu Za Minjinu šansu kao i na Humanitarne licitacije i druge grupe gde ima više ljudi i gde se može ostvariti plan.

Još jedan primer posla koji je eksplodirao u Nininim rukama su pisma Deda Mraza. Ona i njen tim napišu pismo po porudžbini roditelja, i zatim ga detetu pošalju kao da je u pitanju Deda Mraz. Nakon prve porudžbine pisma, već sutradan joj se javila još jedna žena, koja je čula od prethodne mušterije. Sve ide lančano, ljudi čuju recimo preko grupe od 100 članova, a barem 50 ljudi će da zna još 50 kojima će preneti, zaključuje ona.

Tako se nanizala čitava grupa mini poslova pomoću kojih bi mogli zaraditi za bolesnu decu. Među njima se našao još jedan interesantan – oslikavanje izloga. To je radnjama vrlo često potrebno, i svakako bi nekog platili za to, stoga su neki zaključili da je najbolje da taj novac ode na pravo mesto.

Neočekivani odziv

Aha, dobro, oni će da prave kolače, baš nas briga… Reakcija kakvu je Nina očekivala od ljudi koji čuju za njihov projekat. Međutim, krenulo je pre svega sa deljenjem objave, zatim su došli pozitivni komentari i podrška. Takođe, dobili su ponude da im šalju materijale za kolače. To je za njih kao studente i srednjoškolce bez velikih primanja, bilo od ogromnog značaja.

Kada je jednom prilikom došla žena da naruči nešto sa Slatkovnika, pitala ih je da li oni sve sami rade. Naravno, rekli su joj da sve spremaju sami kod kuće. Dobro onda imate od mene 2 kilograma čokolade, pošto je takva situacija, rekla je ova gospođa, kako Nina prenosi. Ova žena je sledećim dolaskom donela i modlice za kolače, i obećanih 2 kilograma čokolade, ali i kafu i čokoladu za članove tima kao nagradu.

Ovo je početak priče koja svima mami osmeh na lice. Kako da se pridružiš ovoj grupi i sve projekte koje su pokrenuli možeš saznati na njihovoj Instagram stranici Slatka družina humanitaraca. Uvek postoje razlozi za biti fin. Nema potrebe da brinemo, dokle god su nam mladi puni dobrote, odlučnosti i ideja.

 

Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare