TOP

Da li je internet budućnost umetnika?

Ljudi se bave umetnošću jer kroz nju mogu da se izraze, da pokažu svoje vidjenje sveta, svoje emocije, talenat, razmišljanja. Međutim, da li se može živeti od umetnosti ili ona može da bude samo hobi?

Živimo u vremenu kada internet i društvene mreže čine sastavni deo života. Pružaju nam bezbroj mogućnosti, načina izražavanja i promocije. Postavlja se pitanje – u kojoj meri mogu da ih iskoriste mladi i talentovani ljudi?

Dve talentovane devojke, Stefana Stojković i Marija Stojnić, podelile su sa nama svoje priče.

“Samo u umetnosti sloboda nije iluzija”

Stefana Stojković ima 25 godina, rodom je iz Vranjske banje, a trenutno živi i radi u Nišu. Bavi se slikarstvom od malena, tačnije od svoje pete godine kada su papir i boje postale njena svakodnevnica. Bila je učesnik letnjih likovnih radionica u Vranju, ali se nije školovala, pa za sebe kaže da je slikar amater. Za nju umetnost predstavlja slobodu izražavanja sopstvenih misli i osećanja. Za svoj pravac kaže da je najpribližniji impresionizmu.

Za vreme karantina kada smo svi imali višak slobodnog vremena, slikala sam više nego obično jer nisam htela da mi vreme prolazi tek tako, da samo sedim, jedem i ništa ne radim. Vremenom mi je palo na pamet da otvorim instagram stranicu gde ću sa svojim prijateljima deliti svoj rad, kaže Stefana za Youth Vibes.

Neki od Stefaninih prijatelja su je pitali da li bi mogla da im naslika nešto po želji i ona je pristala. Oni su potom to delili na svojim profilima, a njoj su počeli da se javlaju i ljudi koje ne zna, a koji su takodje hteli neku od slika ili sliku po želji.

U tim trenucima sam počela da razmišljam o tome kako bih mogla i da zaradim prodavajući svoje slike. Poenta stranice je da nečiju ideju prenesem na papir. Dosta ljudi se javlja sa idejom šta bi voleli da imaju na svom zidu, a ja se trudim da to što bolje realizujem. 

Društevene mreže, pre svega Instagram, predstavljaju odličnu reklamu zbog velikog broja ljudi koji koriste ovu mrežu i zbog brze interakcije samih korisnika. Vaš rad jako brzo može dospeti do ljudi širom sveta. U svrhu promocije koriste se plaćene reklame i darivanja. Osim što na taj način njen rad stiže do potencijalnih kupaca, Stefana upoznaje i ljude sličnih interesovanja sa kojima deli iskustvo ili započinje zajedničku saradnju.

Stefana Stojković; Foto: privatna arhiva

Artwall Kirikou

Stranica nosi naziv Artwall jer Stefana uskoro planira da krene i sa prodajom šolja i originalnih uniseks majici od pamuka, ravnog kroja, po pristupačnoj ceni.

Kako kaže, same majice biće namenjene ljudima koji žele da nose nešto drugačije i da se izdvoje iz mase istih ili sličnih motiva.

Namenjene su hrabrim i odvažnim ljudima, kaže Stefana.

Motivi će biti lik iz crtanog filma Kirikou i afrička žena.

Kiriku je moj omiljeni crtani lik. On je simbol hrabrosti, upornosti i želje da se nikada ne odustane bez obzira na prepreke.On je dečak iz afričkog plemena, naizgled nemoćan, koji kreće da se suprostavi veštici kako bi svom selu obezbedio vodu. Iako na početku to izgleda kao nemoguće, on svojom upornošću uspeva da ostvari cilj, objašnjava Stefana njegovu simboliku.

Afrička žena je drugi simbol. Kako navodi, Afrika je za nju večita inspiracija.

 Najstariji, a još uvek nedovoljno istražen kontinent. Najtopliji i najšareniji. Kontinent paradoksa. Nigde nije veća stopa gladi, bolesti i siromaštva, a istovremeno nigde na svetu nema toliko nalazišta najskupljih dijamanata. Nigde na svetu ljudi nisu žedni kao u Africi i pored deset reka koje se svrstavaju u najduže na svetu, kaže Stefana.

Podrži mlade preduzetnike (PmP)

Marija Stojnić; Foto: privatna arhiva

Marija Stojnić je devojka koja je takođe odlučila da iskoristi prednosti interneta tako što je pokrenula sajt Podrži mlade preduzetnike (pmp.rs), namenjen prodaji unikatnih, ručno rađenih proizvoda. Kako kaže, do ideje je došao njen brat sa kojim zajedno radi na ovom projektu da bi ova ideja uspela i zaživela.

Nekoliko meseci smo pokušavali da nađemo dobru ideju za online prodavnicu. Onda je on spomenuo da želi da napravimo neki sajt samo za srpsko tržište kao što je Etsy (sajt na kome se prodaju ručno rađeni i unikatni proizvodi). Nakon što smo istražili tržište, nismo mogli da nađemo ništa slično kod nas i znali smo da je to to. Tako smo početkom 2020. počeli da realizujemo ideju, kaže Marija za Youth Vibes.

 

Kome je sajt namenjen?

Marija kaže da je sajt sa jedne strane namenjen preduzetnicima koji se bave izradom ručnih i unikatnih proizvoda, bilo da to rade iz hobija ili im je to primarni posao. Sa druge strane, namenjen je kupcima koji vole da kupuju od domaćih proizvođača i koji vole da ih podržavajju.

Cilj je da napravimo jenu veliku zajednicu i da kupci znaju šta kupuju i od koga. Sajt je zvanično krenuo sa radom 21. oktobra ove godine, objašnjava ona.

Marija ističe da zbog nedostatka mogućnosti da prodaju svoje radove umetnici se, nažalost, odlučuju na poslove iz drugih delatnosti. Ali, bavljenje umetnošću svakako može da bude izvor dodatnih prihoda. Sajt poput PmP-a upravo ima za cilj da pomogne umetnicima da njihov hobi postane posao iz snova.

Zovem se Marijana Stošić, imam 23 godine i student sam istorije. Volim da pišem, čitam, plešem i upoznajem nove ljude.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments