Glavni cilj projekta jeste približavanje umetnosti i kulture srednjoškolcima i studentima, kao nečega što im je veoma blisko i što je neizostavni deo svakog aspekta njihovog života. Projekat traje 3 dana ― od 14. do 16. oktobra.
Nakon svečanog otvaranja u petak, za vikend će svoje panele i diskusije u Domu kulture Studentski grad održati vizuelne umetnice Dragana Žarevac i Marina Marković, street art umetnik i arhitekta Andrej Josifovski Pijanista, politikološkinja i producentkinja Mia Bjelogrlić, kantautorka Bojana Vunturišević, bend Buč Kesidi, novinarka Brana Antović, pisac i muzičar Marko Šelić Marčelo, kreatorke Gala Borović i Nevena Ivanović, glumci Radovan Vujović, Miona Marković i Đorđe Mišina i dramska spisateljica i redovna profesorka na Fakultetu dramskih umetnosti Biljana Srbljanović. Ovogodišnji projekat upotpuniće i predstava Ja ― lutka, koja je doktorski umetnički rad Marine Bukvički, nastao na Institutu za umetničku igru.
Rekordan broj prijava
Za ovogodišnji projekat Budi Coolturan organizacionom timu pristigle su čak 403 prijave. Zainteresovani su se prijavljivali putem upitnika koji je Estiem LG Belgrade prosleđivala putem društvenih mreža. Usled kapaciteta lokacija na kojima se projekat održava, primljeno je 300 učesnika.
Prošle godine bilo je oko 120 učesnika na projektu. Ove godine hteli smo da taj broj povećamo, ali ni u snovima nismo očekivali 403 prijave. Veliki deo naše promocije bio je na društvenim mrežama, naročito na Instagramu. Takođe, promociju na društvenim mrežama pratila je i fizička promocija na svim studentskim i srednjoškolskim lokacijama ― studentskim domovima, fakultetima i srednjim školama… Potvrda PR tima je upravo to što je dosta prijavljenih saznalo za projekat upravo putem društvenih mreža, za Youth Vibes izjavila je Teodora Milošević, koordinatorka za marketing i PR.
Tamara Savić, članica marketing i PR tima, objašnjava da su učesnici birani selektivno, na osnovu odgovora koji su dali u upitniku namenjenom za prijavljivanje. Sagovornica dodaje da su naročito obraćali pažnju na odgovore na pitanje o motivaciji za učešće i prethodnom iskustvu sa umetnošću. Takođe, prijavljeni kandidati putem upitnika davali su sopstvene predloge panelista i predavača.
Ove godine učesnici projekta i srednjoškolci
Budi Coolturan bio je projekat rezervisan za studente. Ove godine će prvi put i srednjoškolci imati mogućnost da budu učesnici projekta, budući da je iz prethodnih prijava zaključeno da su i oni veoma zainteresovani.
Neki od predavača koji su nas podržali prethodnih godina su Dragan Bjelogrlić, Tanja Bošković, Tamara Krcunović, Jovana Stojiljković, Slaven Došlo… Ove godine takođe imamo sjajnu postavku predavača. Oni će održati interaktivne radionice, tokom kojih će biti diskusija o nekim pitanjima koja su bitna za naše postojanje. Svako će moći da pita šta ga zanima. U toku projekta biće organizovane i umetničke zone, gde će svako na svoj individualan način moći da doprinese samom projektu, izrazi svoja očekivanja i maštanja… Tu je i CR zona, rezervisana za predstavnike kompanija, koji će kroz neformalne razgovore sa učesnicima govoriti o svojim kompanijama i preduzetničkim veštinama, objašnjava Tamara Savić ispred marketing i PR tima.
Izbor teme
Koordinatorka marketing i PR tima, Teodora Milošević, navodi da se organizacioni tim trudi da svake godine temu bira u skladu s aktuelnostima. Kako kaže, za ovogodišnju temu zaslužan je lider projekta, Bojan Radovanović.
Pre 4 meseca počela je da se sklapa priča koju ćemo vam pričati kroz 3 dana projekta. Kako se ova manifestacija održava 12. put po redu, pred nama je bio veliki izazov da osmislimo globalnu temu koja će sa sobom nositi snažnu poruku i atraktivan i kvalitetan sadržaj. Preponosan sam što smo u tome uspeli i što smo dostigli nezapamćenu zainteresovanost učesnika, koji su nam zadali slatke muke u proširivanju kapaciteta. Ovogodišnja globalna tema stvar je slobodnog stvaranja, izražavanja, življenja i spaja sve one avangardne umove koji kreiraju dela koja su ispred našeg vremena, rekao je Radovanović prilikom svečanog prijema.
Tamara Savić ispred marketing i PR tima objašnjava da sam pojam avangarde poručuje da treba da budemo avant-garde – ispred vremena. Kako kaže, upućuje na to da treba da budemo ponosni na svoje vrednosti i nadmoćni u odnosu na ono što posmatramo oko sebe. Radionice ovogodišnjeg projekta učesnicima će pomoći upravo u tome.
Ima li slobode stvaranja bez slobode življenja?
Sa učesnicima projekta razgovarali smo o njihovoj motivaciji da se prijave za projekat i stavovima o samoj temi.
Prijavila sam se jer želim da proširim svoje umetničko znanje i da se družim sa ljudima sličnih interesovanja. Smatram da čovek koji nema slobodu nema život. Samim tim, sloboda stvaranja je nešto najdragocenije što možemo da imamo. Bez slobode nema ničega. Nadam se da ćemo aktuelizovati tu temu ovim događajem kroz druženje sa studentima različitih fakulteta, izjavljuje učesnica Ksenija Bulatović, studentkinja muzičke i video produkcije.
Katarina Bešević, učesnica projekta i studentkinja MEF-a, tvrdi da nema slobode stvaranja bez slobode življenja. Kaže da stvaramo sve dok živimo jer smo rođeni da nešto stvorimo i postignemo.
Najviše se radujem panelima glumaca. Želim da vidim kako razmišljaju van svojih uloga. Očekujem mnogo od ovog projekta, dodaje učesnica Katarina.
Šta dalje?
Nadamo se da će učesnici odavde poneti interesovanje i novorođenu ljubav prema kulturi i umetnosti. Trudili smo se da svaki segment projekta bude takav da učesnici mogu da se zainteresuju za svaki segment umetnosti, da čuju iskustva umetnika i zainteresuju se za njihov rad, objašnjava koordinatorka marketing i PR tima, Teodora Milošević.
Učesnica Katarina Bešević kaže da se nada da će svi učesnici nakon završetka projekta širiti znanje koje će steći tokom ovog vikenda.
Tamara Savić ispred marketing i PR tima poručuje:
Cilj koji Estiem LG Belgrade planira da ostvari jeste da ovo ne bude samo projekat studentske organizacije ispred Fakulteta organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu, već i da postane pravi umetnički festival.