Društvo

Informisanje mladih o vakcinaciji: Kampanja #NaTebiJe

Kome veruješ, u vremenu kada sve izgleda kao igra “gluvih telefona” i različite informacije na temu vakcinisanja i virusa COVID-19 nas bombarduju sa svih strana?

Kampanja #NaTebiJe stavlja tebe u fokus, otvara prostor u kom je u redu da ne znaš i gde možeš da postavljaš pitanja i izraziš svoje nedoumice. Kampanju uz podršku partnera, sprovodi Omladinski program Beogradskog centra za ljudska prava zajedno sa Populacionim fondom Ujedinjenih nacija u Srbiji i Zavodom za zdravstvenu zaštitu studenata Beograd.

Edukacija mladih o vakcinaciji

Kako je krenulo sve sa Kovidom 19 mladi su u tradicionalnim medijima prepoznati kao krivci za širenje epidemije. Prevelik je pritisak izvršen na njih.

Informisanje mladih o vakcinacija je tema gde su uočili veliki problem. S jedne strane mladi nisu više na tradicionalnim medijima, ne slušaju radio, ne gledaju televiziju, ne čitaju štampane novine. Oni su na društvenim mrežama koji su zapravo društveni mediji.

S druge društvene mreže sumediji gde svako može da bude izvor informacija i da raširi ono što želi, što misli da je istina ili čime pogođen i to će preneti drugima.

Tu smo mi nastupili jer smo prepoznali tu potrebu za kvalitetnim informisanjem pre svega mladih. Da se razumemo, kampanja koju mi sprovodimo ne kaže mladi vakcinišite se, treba da se vakcinišete. Mi kažemo da je na meni, na tebi, na svima nama moć i odgovornost i doprinos u tome da svojim ponašanjem menjamo i utičamo na svoje zdravlje i zdravlje ljudi oko sebe, objašnjava Milica Mutavdžić iz omladinskog tima Beogradskog centra za ljudska prava.

Milica Mutavdžić na Međunarodnom kongresu o zdravlju mladih predstavila kampanju #NaTebiJe

Kako uspostaviti poverenje?

Kampanja se sastoji od videa, ilustracija, vizuala, razgovora i podsticanju diskusije na socijalnim mrežama.

Prvo što su unutar kampanje Na tebi je uradili jeste da su oformili mejl za pitanje studenata pitanjavakcinacija@zzzzsbg.rs . Doktorka Mila Paunić je zajedno sa svojim timom lekara odgovarala na pitanja mladih. Sva pitanja, nedoumice, sve što ih je zanimalo slali su na mejl, a potom dobili i odgovore. Kako je to trajalo mesecima, napravljen je i digitalni katalog sa najčešće postavljenim pitanjima.

Imali smo i edukativne postere koji su igra reči, kao što su ZARAZI DRUGE SAMO SMEHOM, MOJE LETNJE ANTITELO. Bili su prilagodjeni mlađoj publici,  a ne onako zategnuto kako je sa svih strana, kaže Milica.

Svaki broj = jedna ljudska priča

U okviru kapnanje je nastao i video #MenjajBrojke koji prikazuje situaciju obične mlade devojke koji nosi poruku da svi oni brojevi koje nam stalno čitaju predstavljaju jednu ljudsku priču. To su zapravo sve ljudske priče ljudi oko nas, ljudi koje smo voleli i izgubili koje u ovom haosu koji nas je sve obuzeo to ne smemo da zaboravimo. Svrha videa je da nam ukaže na moć našeg ponašanja. Video prilagođen pre svega mlađoj publici, naglašava individualni doprinos i moć svakog pojedinca koji može da da u kontroli epidemije.

Mladima je unutar pandemije bilo ugroženo i pravo na zdravlje naravno, ali i pravo na kvalitentno informisanje i sve ono što podrazumeva informisanje. Jednostavno, sa moje tačke gledište kada putuješ avionom, ne ideš kod mehaničara da ga pitaš da li je dobro napravio sve. Isto tako ne želim da kao mlada  osoba ja treba da tako neke velike odluke o svojoj zdravstvenoj budućnosti donosim, nego želim da to lekari urade za mene, jer u njih imam poverenje da će totako uraditi, objašnjava Milica.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments