Kako da

Kako da se dobro organizuješ?

Zdrav ritam rada čini posao mnogo lakšim. Ako se dobro organizujemo, svaki deo posla će se obaviti u pravom trenutku i biće potrebno mnogo manje vremena.

Dobra organizacija rešava veliki deo obaveza. Ključ uspeha leži u izdvojenom vremenu za organizaciju.  Svaki početak je težak, ali uz neku svesku (ili planer) i olovku će mnoge stvari postati jasnije. Veliki naučnici bi satima organizovali svoje vreme jer smatraju da jedino tako mogu da sistematizuju misli. Dobro organizovanje se vežba i iziskuje svakodnevno zapisivanje aktivnosti.

Sve kompanije i preduzeća zasnivaju svoj uspeh upravo na dobroj organizaciji. Svaki tim za sebe mora da ima dobru saradnju, a isto važi i za korporaciju. Zavisno od polja rada, mnogi se odlučuju da unajme i stručnjake u ovoj oblasti. Stručnjaci su zaduženi da održe stabilni ritam rada, kao i da svi zaposleni znaju svoju ulogu u timu. Dobra timska organizacija se odražava i na pojedince, sa obzirom da tada svi dobijaju usaglašen i zdrav ritam rada.

Cilj

Pre nego što kreneš sa zapisivanjem aktivnosti, razmisli koji je tvoj cilj. Nekima je cilj ocena, znanje, neka druga nagrada… Svakako, cilj daje pokretačku snagu za rad. Organizacija bez rada je bezvredna. Uvek se vrati na glavni cilj, pored njega obavezno dodaj i neke svakodnevne. Uz konkretne ciljeve je lakše završavati obaveze koliko god bile naporne. Oni će biti podsetnik zbog čega se nešto radi i koliko je lep osećaj posle uspešno završenog dana.

Spisak aktivnosti

Jako je bitno zapisati sve aktivnosti predviđene za neki period. Manje su šanse da ih zaboraviš  i lakše je imati sve obaveze na jednom mestu. Pored toga, ta lista se stalno može dopunjavati i korigovati. Ovaj spisak je u stvari šturi prikaz svih aktivnosti. Popunjavanje ove liste traje u zavisnosti od količine obaveza. To obično bude na nedeljnom nivou, ali je jako važno  izdvojiti makar jedan određen dan za organizovanje.

Selektovanje

Ovo je jedan od komplikovanijih koraka jer je bitno razgraničiti prioritete sa manje bitnim stavkama. Poželjnije je prvo uraditi najbitnije i najobimnije stavke sa spiska. Tako ostaje više prostora za odmor i raspored će biti rasterećeniji. Za manje obaveze je potrebno manje energije i samim tim dan neće biti toliko naporan. Selektovanje aktivnosti je lakše uz  marker ili bojicu kojom ćeš ih obeležiti po važnosti. Uz ovaj korak će i tvoja sveska biti urednija.

Odmor

Kako bi rad bio dovoljno efektivan, važno je odmoriti se. Najbolje je da to bude odmor bez surfovanja na internetu. To lako može odvući pažnju i smanjiti motivaciju. Najbolje je popiti vodu, pojesti nešto ili proštetati. Poželjno je da pauze ne budu previše dugačke, već da budu dovoljne za odmor i dalji rad. Prilagodi svoj način rada i pauze tako da čine jednu celinu koja daje dobre rezultate. Najbitnije je odmor iskoristiti što kvalitetnije.

Razumevanje

Najvažnije od svega je imati razumevanja. Život nije nešto što se može detaljno isplanirati. Planovi i dešavanja se svakodnevno menjaju. Neće sve uvek ići po planu i zato je najbolje razumeti tok događaja i uživati u njima. Planiranje postoji upravo da bi ljudi shvatili koliko je bitno uživati u nepredvidivosti. Takođe, nemoj da se razočaraš ako ne uspeš da uradiš sve sa spiska. Novi dan uvek daje drugu šansu da završiš to što imaš.

Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare