Lifestyle

Kako je Tik Tok za kratko vreme osvojio svet

Pre nekoliko godina pojavila se potpuno nova društvena mreža, koja nam svima u zadnjih nekoliko meseci bukvalno iskače iz frižidera. O čemu se tu zapravo radi?

U današnje vreme svi non-stop visimo na društvenim mrežama. Mladi smatraju da je potpuno besmisleno nemati ni jednu društvenu mrežu. Starija populacija se uglavnom ne slaže sa tim stavom. Pre nekoliko godina pojavila se potpuno nova društvena mreža, koja nam svima u zadnjih nekoliko meseci bukvalno iskače iz frižidera. O čemu se tu zapravo radi?

Kad i kako je nastao Tik Tok?

Tik Tok je nastao u septebru 2017. godine u Kini. U početku bio je dostupan samo kinezima. Kineska verzija ove aplikacije zove se Douyin. Godinu dana kasnije ova aplikacija postaje dostupna za Android i iOS, s tim što i dalje ne nosi ovaj popularan naziv. Tek u Avgustu 2018. godine nastaje Tik Tok kao društvena mreža, zamenjujući tada veoma popularnu društvenu mrežu pod nazivom musical.ly. Danas ova aplikacija broji neverovatnih 800 miliona korisnika širom sveta. Zanimljivo je pomenuti da je Tik Tok banovan u Americi. Ovu odluku mnogi su osudili, ali u razloge (bilo da su oni politički ili neki potpuno drugi) mi nećemo ulaziti.

Kako ova aplikacija funkcioniše?

Aplikacija je vrlo jednostavna za korišćenje. Izgledom podseća na malo starije i već dosta dugo popularne socijalne mreže poput Instagrama.  Na početku, pri pravljenju naloga izabereš kakvi videi želiš da ti iskaču dok skroluješ kroz aplikaciju. Kao i na Instagramu, možeš pratiti određen sadržaj, praviti lajv,čuvati videe i slati ih prijateljima, skupljati pratioce i tako dalje. Može se reći da je dosta zarazna i da se za vrlo kratko vreme možeš navući na istu.

Moguće je postići uspeh preko noći

Upravo zbog toga što je tako jednostavno urađena privlači pažnju mnogih ljudi. Kroz videe od 15 ili 60 sekundi ljudi imaju prilike da pokažu svoje talente (poput plesanja ili pevanja), podele određene savete, recepte i slično. Uz to postoji dosta opcija u vidu dodavanja zvučnih i vizuelnih efekata, fotografija i muzike u pozadini . U početku, na Tik Toku su bili veoma popularni takozvani dance-ovi i ljudi koji ih smišljaju. Kasnije se sadržaj samo širio, tako da ljudi danas kače skečeve, snimaju cover-e,  i slično.

Kroz tik tok mnogi ,, obični ljudi” stekli su neku vrstu slave. Postigli su ogroman uspeh uloživši vrlo malo truda, i to za vrlo kratko vreme. Od ove aplikacije od nedavno može se i zarađivati. Mnogi Tik Tok vide kao idealnu priliku da  se probiju i dođu do plaćenih saradnji i sponzorstava. Veliki brj tiktokera kaže da je počeo da snima ,,iz čiste dosade, jer ga je društvo nateralo”,. Karantin je u velikoj meri doprineo tome da je ova aplikacija kod nas postala naglo popularna.

Tik Tok i Jutjub – stav jutjubera

Ove dve društvene mreže imaju dosta sličnosti, s tim što je Tik Tok trenutno dosta popularniji i jednostavniji, a samim tim  i primamljiviji masi. Neki tiktokeri i korisnici Tik Toka smatraju da je jutjub potpuno prevaziđen. Ovo stvara veliku ogorčenost među jutjuberima (pogotovo starijim ili onima koji dugo snimaju za isti) i tiktokerima, tako da je neretko dolazilo do sukoba mišljenja. Neki jutjuberi smatraju da je slava tiktokera samo prividna i da brojke na Tik Toku ne prikazuju realno stanje stvari.

Šta su ljudi rekli?

Svi koji su otvorili nalog na Tik Toku i malo pažljivije pogledali kometare ispod bilo kog videa mogli su da primete da ovu aplikaciju uglavnom koriste vrlo mala deca. Deca, kao i dalje neizgrađene ličnosti prate trend i zanima ih sve što je novo. Kao što smo već pomenuli Tik Tok je veoma jednostavan, samim tim deci zanimljiv i interesantan. Jedni samo gledaju sadržaj koji im se plasira, dok drugi snimaju sadržaj, često uprkos roditeljskom neznanju ili zabrani. Ovo predstavlja problem, s obzirom na to da je sadržaj koji se tamo plasira neretko veoma neprimeren i nasilan.

Mnogi smatraju da je ova aplikacija besmislena i toksična. Prvo zbog ljudi koji tamo kače svoj sadržaj, a onda i zbog onih koji to gledaju. S druge strane tu su i oni koji su već uveliko navučeni na ovu aplikaciju. Oni ipak misle da je potpuno inovativna. Vide je kao idealnu priliku da ljudi kroz kratke videe pokažu ono u čemu su dobri.

Starija generacija uglavnom nema nikakav stav o Tik Toku, ne razmeju ga niti se trude da ga razumeju. Ipak, neretko možemo naići na videe koji su kreirani od strane ljudi srednjih godina (u svojim tridesetim ili četrdesetim), a ne samo tinejdžera i manje dece, iako su oni primarna grupa ove aplikacije.

Sve u svemu, sa sigurnošću možemo reći da je Tik tok za kratko vreme postigao vanserijski uspeh, kakav god stav ljudi imali povodom toga. Mi te pitamo: Da li misliš da je trenutno aktuelna situacija u svetu tome doprinela, koristiš li Tik Tok i da li misliš da je popularnost ove aplikacije samo trenutna?

Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare