Svojom glavom

Ko sebi daje za pravo da definiše savršenstvo?

Kampanju „(ne)savršena”  trenutno sprovodi  brend donjeg veša Extreme Intimo sa kojom želi da se brendira kao kompanija koja se zalaže i podržava body positivity. Iako ova ideja zvuči lepo, u praksi se ipak pokazalo drugačije.

Body positivity se zalaže za ono što svi ljudi u principu traže, a to su prihvatanje i jednakost. Body positivity je za svakog. On nas uči da ako ne možemo voleti svoje telo, onda makar možemo biti okej u vezi sa njim – okej je dovoljno i ne čini nas manje čovekom nego što jesmo.

Ovo je brend odeće, tako da ako govorimo o nesavršenostima onda je nekako logično da razmišljamo u pravcu različitih tipova tela. Nije u redu da brend propagira ovakve poruke, dok u ponudi ima standardne veličine, odnosno veličine od 36 do 44, koje svakako ne obuhvataju sve tipove žena. Ako su se već odlučili za ovakav tip kampanje, onda bi trebalo da budu dosledni tome i da je odrade kako treba upravo zato što ćemo imati devojčice koje nose XXS ili XXL i koje će misliti da nisu ni nesavršene, već potpuno nesvrstane.

Lažni marketing

Ukoliko se koristi određena grupa ili slogan, kao što je body positivity, onda je potrebno i uključiti proizvode te grupe u svoj asortiman. Problem nije u tome što Extreme Intimo nema određenu veličinu, jer svaki brend ima pravo da bira koje će boje, veličine, odevne komade da prodaje.

Problem sa ovom kampanjom je to što ona ističe kako su žene svih veličina lepe i da im pružaju podršku, dok prodaju samo veličine koje potpadaju pod postojeći standard lepote. Na taj način direktno negiraju navodan smisao svoje kampanje. Ako si dosledan svom brendu, potpuno je u redu da imaš samo univerzalne veličine nametnutog standarda lepote, a ne da kroz osnažujuću priču pokušavaš da povećaš prodaju.

Sramota je koristiti otvorenu navodnu inkluziju samo zarad profita. Na ovaj način vrše obmanjujuću poslovnu praksu, koja je suprotna od zakona zaštite potrošača. 

Vanja Bursać ne samo da ih je raskrinkala, već je nakon njenog komentara gde ih je upitala „Je l’ ima broj veći od XL, nemojte da se blamirate ako nemate da ste body positive?“, dobila jako neprimerene odgovore od ovog brenda. Vanja je na svom Instagram profilu podelila odgovore admina ove stranice na njen komentar, kao i prepisku iz DM-a.  Kao odgovore je dobila citat Balaševića uz body shame-ovanje kao i  komentar kupi poklon kada već nema tvoja veličina. Na ovaj način su pokazali kako njihova kampanja očigledno nema veze sa njihovim autentičnim odnosom prema ženama, tržištu i kupcima.

Ne zaboravimo, ovo nije prvi put da se ovaj brend doveo u skandal. U novembru 2020. godine, imali su kampanju koja je za cilj imala da se pomoću Instagram akcije, za svaki lajk i šer, donira određeni novac. Potom su se mnogi oglasili sa informacijama da ova kompanija ne postupa jednako humano prema svojim radnicima. 

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments