Društvo

Mladi u medijskom ogledalu: Na jednu vest o aktivizmu, trinaest iz crne hronike

Konferencija "Mladi u medijskom ogledalu", u organizaciji Krovne organizacije mladih Srbije, održana je u četvrtak, 3. februara u Mama Shelter-u u Beogradu.

Na konferenciji su predstavljeni rezultati istraživanja Mladi u medijskom ogledalu 2021, koje se objavljuje petu godinu zaredom. Tema istraživanja je slika mladih u medijima, odnosno kako i koliko mediji izveštavaju o mladima.   

Ključni nalaza istraživanja:

  • Broj sadržaja o mladima je dvostruko veći u odnosu na prošlu godinu, pre svega zbog detaljnijeg izveštavanja o crnoj hronici i teme vakcinacije mladih.
  • Na jednu vest o aktivizmu, dođe 13 vesti iz crne hronike.
  • O kulturnim sadržajima za mlade i omladinskom aktivizmu izveštava se veoma retko.
  • Mladi se u pozitivnom kontekstu prikazuju u svakom šestom tekstu ili prilogu. Negativan kontekst je tri puta češći.
  • Ako su mladi prikazani u negativnoj konotaciji, najčešće su predstavljeni kao nasilni, nemoralni i promiskuitetni.
  • Mladi su i u 2021. prikazani kao vrlo homogena grupa: prostor za mlade koji imaju invaliditet, u lošoj su materijalnoj situaciji, pripadaju manjinskoj naciji ili seksualnoj orijentaciji iznosi tek 5%.
  • Muški akteri su dvostruko zastupljeniji od ženskih u javnosti.
  • Mejnstrim mediji su, bez obzira na svoju uređivačku poziciju, odgovorno izveštavali o vakcinaciji mladih i podsticali je.
  • Omladinski portali pokazali su daleko veći senzibilitet za izveštavanje o omladinskom aktivizmu od mejnstrim medija. 
  • Iako su najzastupljenije druge teme i formati, većina jutjuberki povremeno koristi svoje platforme kako bi progovorile o temama od šireg društvenog značaja, pre svega o rodnoj ravnopravnosti i mentalnom zdravlju.
foto: KOMS

Imajući u vidu aktuelnu temu dodele državne pomoći mladima u iznosu od 100€, kao i rezultate istraživanja koji pokazuju da se mladi u medijima i u programima političkih partija ne pominju u dovoljnoj meri i na odgovarajući način, na konferenciji je najavljen monitoring izborne kampanjekoji će KOMS realizovati, sa posebnim osvrtom na političku participaciju mladih i prisustvo mladih u medijima.

Kako je najavljeno, biće vršen monitoring i predsedničke i parlamentarne izborne kampanje. Planirano je da se prati ko se obraća mladima, na koje teme, putem kojih kanala komunikacija i na koji način. Preseke rezultata monitoringa će objavljivati na nedeljnom nivou.

Istraživanje u celosti možeš pronaći na vebsajtu: Mladi u medijskom ogledalu 2021.

Snimak cele konferencije možete pogledati ovde: 

Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare