Pitamo te

Šta mladi stvarno misle o srpskom školovanju?

"Smatram da Ministarstvo prosvete radi stvari i donosi odluke na svoju ruku bez uključivanja profesora, đaka i stvarnosti"

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije već decenijama donosi odluke koje se tiču školovanja mladih u Srbiji. Sve odluke koje se tiču školovanja donose obrazovni ljudi, ali da li se te odluke slažu sa potrebama mladih? Pitali smo mlade šta oni zapravo učenike o Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i celokupnom srpskom školovanju.

Generalno mišljenje maturanata vezano za veliku maturu

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je, 15. marta 2020. godine, zvanično proglasio vanredno stanje nakon čega je nasledilo naglo zatvaranje škola. Predviđeno je da se školska godina nastavi preko interneta, a kasnije je rečeno da će se i završiti preko interneta. Ova odluka je zabrinula maturante širom Srbije, budući da nisu bili sigurni da li i kako će se izvesti njihova velika matura.

Početkom maja je maturantima javljeno kada i kako će se održati matura. Dosta maturanata je mislilo da im nije javljeno na vreme da će se velika matura održati. Pored toga, smatrali su da je velika matura bila nepotrebna, pogotovo zbog virusa COVID-19. Youth Vibes je pitao maturante šta misle o ovogodišnjoj velikoj maturi i da li je bila neophodna posle vanrednog stanja.

Uglavnom smatram da su celokupna matura i svi ti ispiti nepotrebni, rekao je Đorđe, učenik gimnazije.

Mišljenja maturanata su podeljena. Dok neki smatraju da je velika matura ove godine nepotrebna, drugi smatraju da je i te kako potrebna, ali pronalaze mane u vremenskom periodu koji im je bio omogućen za pripremanje velike mature. Razlike mišljenja dolaze kod đaka kojima su profesori pomagali u spremanju i đaka koje su sve informacije dobijali putem Ministarstva.

Mislim da je sve trebalo pre da se sazna, pogotovo datum, ali smo mi zbog ovog stanja pre tri nedelje saznali. Ja mislim da je to previše malo vremena, izjavila je Petra, učenica ekonomske škole.

Zbog virusa COVID-19 smo imali više vremena da se spremimo za maturski ispit, a i sam maturski ispit je okej način da se ocene maturanti. Na vreme nam je javljeno i mi smo od profesora dobili zbirke u januaru, prokomentarisala je Sonja, učenica medicinske škole.

Šta ova situacija govori o celokupnom srpskom školovanju?

Ova situacija postavlja još jedno veoma bitno pitanje: Šta mladi zapravo misle o srpskom školovanju? Đaci su imali problema da smisle odgovor za ovo pitanje, ali dosta njih ima veoma grubo, ali slično mišljenje.

Mislim da Ministarstvo ne investira novac tamo gde je on potreban. Uvode nove predmete, koji su totalno nepotrebni, a već uvedene predmete zapostavljaju i time uništavaju. Umesto da ulažu u nove predmete, mislim da bi trebalo da reše mane i greške sa predmetima koji već postoje, rekla je Aleksandra, učenica gimnazije.

Smatram da je sam program Ministarstva zastareo i da bi mu prijale neke novine i moderna shvatanja. Mislim da obrazovanje, pogotovo za stručne škole, treba da bude usmereniji, izjavio je Nemanja, učenik ekonomske škole, sa čijim mišljenjem se slažu mnogi đaci srednjih stručnih škola.

Iako većina smatra da su metode Ministarstva zastarele, ne mogu a da ne primete i dobre strane našeg obrazovnog sistema.

Pristup nastavi je poprilično staromodan, a postoji i mnogo „rupa“ u čitavoj organizaciji programa za osnovne i srednje škole. Mada, takođe smatram da mladi dosta potcenjuju naš obrazovni sistem, koji nam, iako nije sjajan, pruža dosta znanja, izjavila je Ana, učenica gimnazije.

Iako naš obrazovni sistem ima ispuste, mislim da su se super snašli tokom cele ove pandemije, zaključio je Aleksa.

Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare