Modern art

„TikTok: nova muzička bina ili kratkovidi trendovi?“

Društvena mreža TikTok postala je neizostavan deo svakodnevnog života miliona ljudi širom sveta. Kao takva, značajno je uticala na pejzaž muzičke industrije. Kroz viralne izazove, plesove i kreativne trendove, TikTok je postao platforma na kojoj se muzika otkriva, deli i promoviše na potpuno novi način.

Dok su mnogi umetnici doživeli značajan uspeh zahvaljujući TikToku, postavlja se pitanje da li je ova platforma samo prolazni trend ili je zaista promenila način na koji doživljavamo muziku.

Od Tiktok hitova do Tiktok zvezda

Jedan od najupečatljivijih aspekata uticaja TikToka na muzičku industriju su ,,TikTokhitovi“.  To su pesme koje postanu viralne zahvaljujući kreativnom sadržaju koji korisnici kreiraju na platformi.

Foto: unsplash.com

Ovaj fenomen često dovodi do eksplozije popularnosti za umetnike koji možda nisu bili široko poznati pre nego što su postali ,,tiktok zvezde“.

O tome koliko dugo može da potraje ova popularnost i da li će umetnici uspeti da je pretvore u dugoročni uspeh, razgovarali smo sa mladim muzičarem Ilijom Bašom.

Njegova muzika postala je pravi hit na ovoj platformi, privlačeći pažnju hiljada ljudi širom sveta. U razgovoru za Youth Vibes otkrio je kako je uspeo da uz pomoć TikToka osvoji srca publike jedinstvenim zvukom.

Kako misliš da TikTok utiče na način na koji umetnici stvaraju muziku? Da li se stvaranje muzike prilagođava potrebama TikTok publike?

TikTok se pokazao kao odlična platforma za deljenje mišljenja, utisaka i interesovanja, što automatski nosi onu osobinu – da je mač sa dve oštrice. Samim tim, umetnicima je otvorio vrata ka mnogim mogućnostima za plasiranje svog rada. Tako je koristoljubivim umetnicima koji su spremni da se povinuju publici ta prilika bila idealna, a onima koji stvaraju iz ljubavi i želje za izražavanjem i stvaranjem to može biti samo prijatan vid podrške i razumevanja.

 

Šta misliš o TikToku kao platformi na kojoj ima sve više mladih?

Poslednji put kada sam provodio vreme na toj platformi, video sam mnogo samosažaljenja i anarhije koja čoveka može odvesti samo u propast. Davno je neko to vrlo dobro rekao: S’ kim si, takav si. Od tada sam je napustio, ali koliko god je čitav internet jedan veliki mač sa dve oštrice, povremeno se pojavi i nešto pametno u svemu tome. Mladi nikada nisu imali više slobode i opcija za izražavanje.

 

Da li misliš da će TikTok ostati ključna platforma za promociju muzike u budućnosti ili postoji nešto što bi moglo da ga zameni?

Vremena se uvek menjaju, to niko od nas ne može da zna. Ali, uzimajući u obzir da je format tih videa kratkotrajan, mogu samo da pretpostavim da će isto tako i njegov uticaj biti kratkotrajan.

Da li misliš da je TikTok promenio način na koji se muzička industrija povezuje sa svojom publikom?

Izdavačke kuće koje pod svojim krilom imaju mnoge mlade izvođače su već uveliko u marketinški plan uveli osmišljavanje promocije na TikToku za njihove projekte. Ne bih rekao da je samo TikTok promenio način promocije muzike, već da čitav tehnološki napredak sa samim internetom svakodnevno menja formu plasiranja iste, ali je neosporivo da je TikTok neka najvažnija meta u tom pogledu, jer može napraviti najveći udar u najkraćem roku.

Interakcija između stvaralaca i korisnika

Drugi ključni aspekt TikToka je način na koji omogućava direktnu interakciju između umetnika i publike. Kroz izazove, ,,duet“ video snimke i komentare, korisnici mogu direktno učestvovati u kreiranju sadržaja i osećati se povezanim sa omiljenim umetnicima. Ova direktna veza može imati dugoročne posledice na način na koji se muzika promoviše i konzumira.

Foto: unsplash.com

Uprkos pozitivnim aspektima, postoji i zabrinutost u vezi sa dugoročnim uticajem TikToka na muzičku industriju. Brzi obrt trendova i kratkotrajna popularnost mogu dovesti do prekomerne komercijalizacije i gubitka autentičnosti u muzici.

Takođe se postavlja pitanje o pravima intelektualne svojine i kompenzaciji umetnika čije pesme postanu viralne na platformi. Svoje mišljenje o ovim temama sa nama je podelila i mlada pevačica Milica Ilić.

Jedna od dobrih strana su saveti i preporuke influensera koji nam mogu olakšati svakodnevicu i pomoći nam da nađemo baš to što tražimo. Umereno korišćenje TikToka može pričiniti zadovoljstvo u smislu odmora od napornog dana, obaveza i užurbanog života. Takođe nas može i povezati sa ljudima širom sveta. Mane su preterano trošenje vremena na listanje videa, trendovi koji nekome mogu ugroziti život, širenje govora mržnje, online nasilja… On se ne razlikuje mnogo od ostalih društvenih mreža, nije ni manje ni veće zlo, ali smatram da ništa ne gubimo ako nismo aktivni i na TikToku.

 Kako vidiš fenomen ,,TikTok hitova” i koliko se oni razlikuju od tradicionalnih hitova? 

Razlika između tradicionalnih i TikTok hitova je u tome što TikTok hitovi ne poseduju ni približnu muzičku vrednost kao tradicionalni hitovi.

Koje su prednosti i mane korišćenja TikToka u promociji muzike u poređenju sa tradicionalnim medijima?

Većina muzičara danas stiče popularnost zahvaljujući TikToku. Čini mi se da danas svako može da postane pevač/pevačica baš zahvaljujući ovoj društvenoj mreži. Ne znam da li bih to svrstala u prednosti ili mane. Sa jedne strane, dešava se da se neko zaista kvalitetan nađe u žiži javnosti, ali ima mnogo više ,,kvazi muzičara“ koji su dobili popularnost koje nisu vredni. Tradicionalni mediji na bolji način vrše selekciju muzike i muzičara. Kada pevači postaju popularni na taj način, moraju imati neku vrednost kako bi se uopste našli u tradicionalnim medijima, za razliku od TikToka gde je potrebno samo napraviti svoj ,,sound“ koji će imati dobar ritam i preko noći će ljudi početi masovno da ga koriste.

Da li primećuješ razlike u reakcijama publike na TikToku u poređenju sa drugim mrežama kada je reč o promociji muzike?

Reakcije su uvek različite i sve zavisi od društvene mreže i toga koliko ona pruža mogućnosti za komentarisanjem. Na TikToku ljudi najviše iznose mišljenja upravo putem videa. Gledajući te reakcije zaključujem da su ljudi daleko više slobodni da iznose svoje mišljenje o nekoj pesmi ili izvođaču baš zbog toga što ih njihova reakcija može učiniti popularnim i zanimljivim za širu publiku.

Kako vidiš budućnost Tik Toka u muzičkoj industriji?

Budućnost nije moguće predvideti, ali smatram da će uticaj postajati sve veći dok u potpunosti ne preuzme ulogu tradicionalnih medija u smislu širenja popularne muzike. Ako dođe do toga, možda će se u potpunosti izgubiti poimanje muzičke vrednosti. I dok donosi mnoge prednosti, postavlja i izazove za muzičku industriju. Brzi obrt trendova može dovesti do kratkotrajne popularnosti i nedostatka dugoročne vrednosti za umetnike. Takođe, pitanja o autorskim pravima i pravednoj kompenzaciji ostaju nerazrešena, što može uticati na održivost ovog modela promocije.

Budućnost TikToka

Uprkos ovim izazovima, neosporno je da je TikTok postao ključni igrač u muzičkoj industriji i nastaviće da oblikuje način na koji doživljavamo i konzumiramo muziku u budućnosti.

Važno je da umetnici, izdavačke kuće i platforme sarađuju kako bi razvili održiv sistem koji će omogućiti svim akterima da prosperiraju u ovom novom digitalnom dobu.

Foto: unsplash.com

Ključno je prepoznati njegovu ulogu kao alata za otkrivanje novih talenata i promociju sadržaja, ali isto tako biti svestan izazova koje donose brze promene i kratkoročni trendovi.

Uticaj TikToka na muzičku industriju je kompleksna tema koja zahteva pažljivo razmatranje. Dok je ova platforma definitivno promenila način na koji otkrivamo i promovišemo muziku, ostaje da se vidi da li će njen uticaj biti prolazan ili će postati trajna sila u muzičkom svetu. Jedno je sigurno – TikTok je definitivno promenio igru.

Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare