Lifestyle

Toma: Film koji je povezao sve generacije

Nakon samo tri nedelje od premijere, film je pogledalo više od 600 000 gledalaca što je obezbedio da "Toma" dobije mesto ne samo u istoriji domaće, već i svetske kinematografije.

Film Toma, novo ostvarenje reditelja Dragana Bjelogrlića, premijerno je prikazan 15. septembra u Sava Centru. Projekcijom filma u Leskovcu 30. septembra, obeleženo je 30 godina od smrti jednog od najpoznatijih boema kog Jugoslavija pamti.

Čovek koji i nakon 30 godina pronalazi put do najčvršćih srca

Za Ljiljanu, Dva smo sveta različita, Tužno leto i još mnoge druge, samo su neke od pesama koje je Toma Zdravković ostavio za sobom. Dobro je poznato da je muzika bila jedina stvar koja je ispunjavala ovog neponovljivog čoveka.

Ko je pogledao film, zna da je Toma i u najtežim danima pevao i stvarao najlepše pesme. Bio je veliki sanjar i čovek kome materijalne stvari nisu predstavljale nikakvu vrednost. Vodio se samo iskrenim osećanjima koja je preticao u tekstove svojih najbolji pesama.

Baš zbog toga se sa njim poistovećuju ne samo starije, već i mlađe generacije, koje nisu bile njegovi savremenici. Film dopada i mlađima, koji nisu imali priliku da se na pravi način upoznaju sa njegovim likom i delom. Mnogi su znali za Tomu Zdravkovića i njegove poznate pesme, ali retko ko je stvarno shvatao priču koja se krije iza svakog teksta koji je on napisao.  Situacija je sada, nakon niza projekcija širom regiona, sasvim drugačija. Mladi sa ponosom pričaju o Tomi Zdravkoviću i sa još većim zadovoljstvom slušaju njegovu muziku.

Legende narodne muzike dobile su svoje zasluženo mesto

Toma je sačuvao od zaborava jednu od možda najlepših epoha narodne muzike. Iako film prati život Tome Zdravkovića, bitno je spomenuti i njegove kolege i savremenike sa kojima je provodio najviše vremena. Među njima su i Lepa Lukić, Cune Gojković, Predrag Živković Tozovac, kao i Silvana Armenulić, koji su na čelu sa Tomom učinili ovu epohu istorijskom.

Kršenje autorskih prava reditelja

Na internetu se nedavno pojavila piratska verzija filma koja se masovno širi putem društvenih mreža i sajtova koji nisu bezbedni. Na ovaj način se direktno krše autorska prava reditelja i celokupnog umetničkog kadra koji je dve godine naporno radio na snimanju Tome.  Iako je došlo do ovog incidenta, bioskopi su puni i gledaoci radije uživaju u filmu na velikom platnu.

Da li je ovo model da se kvalitetna muzika vrati na velika vrata?

Po reakcijama koje film izaziva kod publike, ovo može biti jedan od načina da kvalitetna muzika ponovo zaživi i povrati svoje zasluženo mesto. Uspeh koji Toma postiže sve je veći svakog dana i samo ukazuje na jednu činjenicu: Srpska kinematografija je dobila film koji vole sve generacije i o kome će se dugo pričati.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments