Društvo

Za bolje informisanje mladih – „Za sadržaje za mlade“

"Decenijama unazad, mladi su ciljna grupa koja se u medijima zanemaruje, oni više nisu budućnost već postaju sredstvo manipulacije."

Poslovno udruženje Asocijacije lokalnih i nezavisnih medija Local press pokreće novi projekat koji će se zalagati za stvaranje svežeg sadržaja za mlade. Pored Pu Local Press-a, program realizuje i Beogradska otvorena škola – BOŠ uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).  Zagovaračka inicijativa, Za sadržaje za mlade, nastaje kao posledica malog izdvajanja novca za informisanje mladih. Opštine i gradovi godišnje izdvajaju značajna sredstva za sufinansiranje projekata iz oblasti javnog informisanja, ali je vrlo mali procenat tog novca namenjen informisanju mladih.

Tim lideri ovog projekta su Jovana Jović, brucoš na Fakultetu organizacionih nauka u Beogradu, Lazar Simić, student Fakulteta političkih nauka u Beogradu i Anđelija Stanimirović brucoš na Filozofskom fakultetu u Nišu, koja je podelila sa nama priču o ovom projektu.

Anđelija Stanimirović; Foto: privatna arhiva

Početak projekta

Ideja za ovu kampanju je nastala nakon istraživanja sredstava za sufinansiranje projekta iz oblasti javnog informisanja. Vrlo mali procenat ,5,67 %, tih sredstava bilo je namenjeno za informisanje mladih. Stoga je Local press okupio veliki tim mladih ljudi, preko 40 srednjoškolaca i studenata iz Srbije, koji će u narednom periodu realizovati ovaj projekat.

Prvenstveno smatramo da mladi nisu adekvatno informisani, to mora i treba da se promeni, kazala je Anđelija.

Medijski mrak mladima

Kako Anđelija kaže, potreba za kvalitetnim sadržajem i manjak takvog sadržaja je posledica medijskog mraka u Srbiji koji traje već godinama unazad. Dodaje da je sigurna da je sadržaj koji pruža sve adekvatne i potrebne informacije mladima, upravo takav kvalitetan sadržaj. Kao posledicu ovakvog stanja navodi da je porasla nezainteresovanost mladih za informisanost.

Decenijama unazad, mladi su ciljna grupa koja se u medijima zanemaruje. Oni više nisu budućnost već postaju sredstvo manipulacije, pričala nam je Anđelija.

Hejt komentari i loša reakcija

Anđelija kaže da negativnih komentara ima svuda, i da je to nešto što je i bilo očekivano.

Nove stvari koje ugledaju svetlost dana uglavnom uvek ugledaju dozu hejta.

Ona takodje navodi da je ovo skroz legitimna reakcija starijih.

Oni su navikli da budu meta prevara i zato je bitno steći poverenje. Za sada je najbitnije da ne postoje negativni komentari od strane mladih.

Što se tiče podrške starijih, dobili su je od strane medija. Veliki broj portala je dalo svoj odziv, ali se nadaju još većoj podršci kako bi ostvarili svoj cilj o zagovaranju radi većih sredstava. Anđelija dodaje da joj je drago zbog odziva kolega i pružene podrške, takođe se nada odzivu većih medija.

Nade za budućnost

Za sada njihova peticija ima više od 200 potpisa mladih koji žele novi i svež sadržaj. Anđelija navodi da je rano govoriti o uspehu i misli da sve ide u dobrom smeru. Optimistična je i vidi svetlu budućnost ovog projekta.

Moramo prvo da steknemo poverenje ljudi kako bi ova kampanja dobila još veći značaj. Nadamo se da ćemo uspeti u tome što smo naumili, zaključuje ona.

Pretplati se
Obavesti o
guest
1 Komentar
Najstarije
Najnovije Najviše glasova
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
trackback

[…] Za sadržaje za mlade je inicijativa koju je pokrenulo Poslovno udruženje asocijacije lokalnih i nezavisnih medija – Lokal pres. Ova inicijativa je pokrenuta sa ciljem da se poboljša informisanost mladih u lokalnim sredinama. […]