Lifestyle

YV na terenu: Pijačni dani u toku koronavirusa

Sveže voće i povrće sa beogradskih pijaca uvek je poželjno imati u svakom domaćinstvu. Istražujemo koliko je virus COVID - 19 uticao na prodaju i posećenost nekih od najvećih pijaca u Beogradu.

Tezge i štandovi na beogradskim pijacama su ovih dana prepuni svežih jabuka, zelenog povrća i mirisnog cveća. Trgovci su ih spremili kako bi kupcima olakšali potragu za najkvalitetnijim proizvodima. Od Kalenić pijace, preko pijace Zeleni venac , nižu se šareni proizvodi koji upečatljivim bojama i mirisima prosto ne ostaju neprimećeni u očima prolaznika.

Sa jedne strane možemo videti raspoložene vlasnike tezgi kako pokušavaju da što lepšim i većim reklamama privuku poglede šetača. Međutim, postoje i oni kojima je virus korona doneo razne poteškoće pri prodaji i generalno uticao na kvalitet života. Iz razgovora sa trgovcima, koji su uslovljeni na pridržavanje epidemioloških mera u vidu konstantnog nošenja maski i rukavica, zaključuje se da nisu nimalo zadovoljni time kako kupovina i posećenost teče.

Foto: Ana Gavrilović

Svakim danom je sve gore i gore, prodaja je znatno opala, kupci skoro da i ne dolaze na pijacu.

Tako glasi većina odgovora trgovaca, koji su očajni jer ne znaju šta da urade sa neprodatom robom koja posle određenog vremena truli i postaje neupotrebljiva.

Mi od ovog posla živimo, rad na pijaci nam je jedini prihod novca i ako ponovo dođe do karantina i zatvaranja države, nećemo imati od čega da živimo. Brinemo se za naše porodice. – odgovori nalik ovom, zabrinutim trgovcima kojima je potrebna pomoć države, donose samo strah i ne čuju se daleko.

Uticaj megamarketa

Jedan od bitnih faktora koji utiče na prodaju i kupovinu jeste pojava megamarketa. Veliki broj ljudi se opredeljuje za kupovinu u Lidlu ili Maksiju jer u njima postoji opcija elektronskog plaćanja, odnosno mogućnost plaćanja karticom. Iako je na pijacama, kako tvrde trgovci, roba svežija i proverena, kupci i pored toga biraju neki veći supermarket.

Teško nam je da opstanemo u poslu zbog Lidla, Tempa i ostalih velikih prodavnica. Roba koja ostane neprodata se baca i samim tim smo na gubitku.

Dopisnica Sara Milićev u razgovoru sa građanima; Foto: Ana Gavrilović

Retko koji odgovor i mišljenje trgovaca ima pozitivnu stranu. Skoro svako je saglasan sa time da je COVID – 19 razorio mnoge poslove i prekinuo priliv novca u kase i novčanike. Da se situacija promenila i u očima kupaca, potvrđuje odgovor starije prolaznice koja je redovan posetilac beogradskih pijaca.

Kao neko ko često posećuje pijace, primetila sam da su i trgovci povisili cene proizvoda i da se kvalitet istih promenio u odnosu na prošlu godinu. 

Pridržavanje mera

Prolaznici takođe zaključuju da su kupci ti koji se ne pridržavaju zadatih epidemioloških mera i ne poštuju prostornu distancu. Odstojanje je pod kontrolom i još uvek je izvodljivo držati fizički razmak, ali znajući da nam u narednim mesecima sledi zimsko godišnje doba, taj zadatak će biti znatno teži.

Nemamo ideju kako će se prodaja odvijati kada nas budu zatvorili u hale predviđene za trgovinu i prodaju. Tek tada ćemo ostati bez posla i novca. – kaže jedan trgovac.

Foto: Ana Gavrilović

Da je situacija i na pijacama drugih gradova veoma slična beogradskoj, potvrđuje užurbana Kragujevčanka koja je posetila pijacu na Banjici.

U Kragujevcu jedva da se poštuju epidemiološke mere za gradski prevoz, a kamoli za pijace. Skoro niko ne nosi masku u zatvorenom prostoru, osim u tržnim centrima gde su obavezne. To je ključna razlika u odnosu na Beograd. 

Uplašeni za svoj život u budućnosti, trgovci su priznali koliko je COVID – 19 uticao na njihove živote uopšteno i kakve je posledice doneo sa sobom. Shvatamo da se svi nadaju da će situacija sa virusom brzo proći da bi se vratili normalnim životima i kupovini.

Pretplati se
Obavesti o
guest
0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare