Lifestyle

Svetski dan borbe protiv Koka-kole: Neprevaziđeni konkurent na tržištu

Današnji dan, 21. jul, obeležava se kao Svetski dan borbe protiv Koka-kole, jednog od najvećih svetskih brendova.

Koka-kola je bezalkoholno gazirano piće koje nastalo 1886. godine kao lek protiv glavobolje u Sjedinjenim Američkim Državama, a nekoliko godina nakon toga, ovo piće se lansiralo kao brend poznat širom sveta najčešće konzumiran od strane tinejdžera.

Pored mnogobrojnih negativnih uticaja ovog pića na zdravlje, kao što su posledice prekomernog unosa šećera, Koka-kola ima reputaciju kao kompanija sa vodećim marketinškim kampanjama.

Koka kola kao sinonim za brend

Jedna od negativnih strana ovih reklamnih kampanja leži u stvaranju određenog imidža kompanije. Njihove reklame se često zasnivaju na prikazivanju porodica u kućnom ambijentu, najčešće za ručkom ili na velikim okupljanjima, nasmejanim dečjim licima i ženama koje nasmejane dočekuju svoje muževe da se vrate sa posla. Ovakav način reklamiranja brenda može se objasniti kao veoma uticajan, pogotovo među mlađom populacijom.

I pored vidno primetnih, nametnutih seksističkih stavova o domaćicama čiji je jedini cilj da supruga učini srećnim i to je neizbežan element reklama Koka-kole tokom pedesetih godina prošlog veka, ovo je odličan primer na koji način ovaj brend pokušava da stvori sliku srećne porodice uz pomoć svojih proizvoda.

Tokom godina, Deda Mraz koji predstavlja najveću dečju radost u vreme praznika postao  je zaštitno lice ove kompanije i ne samo da na reklamama prikazuje veselu prazničnu atmosferu već oslikava i slogan Share a Coke, share the hapinnessPodeli Koka-kolu, podeli sreću, ponovo ističući da, ukoliko kupite ovaj proizvod i pritom ga podelite sa nekim, osećaćete se srećnije.

Uspeh na tržištu kao rezultat reklamne kampanje

Karakteristična crvena boja na ambalaži Koka-kole je zaštićena autorskim pravima, a ona pored toga što predstavlja moć, sreću i ushićenje, prema psihološkoj teoriji boja, podstiče i impulsivnu kupovinu.

Uz veoma dobro osmišljenu reklamnu kampanju, Koka-kola dnevno proda i do 1,8 milijardi bočica ovog pića, prikrivajući činjenice koliko ovo piće ima negativnog uticaja na zdravlje i rad organizma. Promovišući  se raznim sredstvima informisanja, ova kompanija zaradi preko 1 milijarde američkih dolara.

Na nama je da se zapitamo, da li Koka-kola zaista pričinjava toliku radost i zadovoljstvo da bi olako zaboravili sve njene štetne uticaje i sredstva koja koriste da bi prodali njihov proizvod?

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments